PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY ÚVODNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKY KRAJ ZLINSKY KRAJ OLOMOUCKY KRAJ JIHOMORAVSKY KRAJ PARDUBICKY KRAJ KRALOVEHRADECKY KRAJ LIBERECKY KRAJ VYSOCINA PRAHA STREDOCESKY KRAJ USTECKY KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKY KRAJ KARLOVARSKY KRAJ FOLKLORNÍ SDRUZENÍ ČESKÉ REPUBLIKY CESKY ROZHLAS BESKYDY-VALASSKO SLEZSKA HARTA CZECH TOURISM
Pondělí 29.04.2024

Vycházkové trasy do okolí města Slavičína [ Turistická trasa ]

VYCHÁZKOVÉ TRASY DO OKOLÍ MĚSTA SLAVIČÍNA

Po modré turistické značce Slavičín - Hložecká kaple

Značka vychází od autobusové zastávky Radnice ve Slavičíně na ulici Osvobození, z ulice Osvobození odbočuje na křižovatce na ulici K. Vystrčila, směr Val. Klobouky. Po levé straně zde míjí čtvrt Vlára Na vrcholu kopce značka odbočuje ze silnice vpravo k lesíku a dále pak polní cestou mírným klesáním do místní části Slavičín - Divnice. U kamenného kříže, v místě u železničního nadjezdu, odbočuje vlevo na silnici a souběžně s ní prochází Divnicemi. Napravo, v malé vzdálenosti od železničního nadjezdu míjí sochu sv. Jana Nepomuckého a dále pak náves s kaplí Panny Marie Královny míru, vedle níž stojí sousoší Mariánského sloupu, sv. Tekly a sv. Floriána. Na konci obce odbočuje od silnice vpravo stoupáním na hřeben a odsud pak dolů do místní části Slavičín - Bohuslavice nad Vláří. V obci pokračuje po pravé straně řeky Vláry, kterou přechází mostem na konci obce. .Dále vede podél železniční tratě do Popova, části obce Štítná - Popov. Prochází obcí, vedle kaple sv. Petra a Pavla, stáčí se vlevo a stoupá k lesu až k samotě Měřička a dále na hřeben masívu předhůří Hložeckých Bílých Karpat s vrcholy Vysoká (642 m) a Jeleňovská (664 m). Modrá turistická značka končí u Hložecké kaple, kde prochází červená turistická značka. Touto je možno se vydat vpravo na Jeleňovskou , Valašských Klobouk a na Královec.

Po zelené turistické značce Slavičín - Haluzice-rozcestí

Značka vychází od autobusové zastávky Radnice ve Slavičíně, prochází zámeckým parkem vedle přírodního amfiteátru a volejbalových kurtů, podél břehu Lipovského potoka. Lipovský potok značka přechází po mostku u východu z parku a pokračuje krátce vedle fotbalového stadionu a pod budovou Základní školy Slavičín-Vlára směřuje k rybníkům Slavík 1 a Slavík 2, okolo kterých obchází v místech s místním názvem Špacíry. Za rybníky pokračuje lesem Starý háj, z kterého vychází až nad obcí Lipová a po jejím okraji směřuje na křižovatku nedaleko obce Haluzice. Zde zelená turistická značka končí na rozcestníku s červenou turistickou značkou.

Po zelené turistické značce Slavičín - Na Koncích

Značka vychází od autobusové zastávky ve Slavičíně, po lávce překračuje Říku a pokračuje po směru jejího toku Mladotickým nábřežím až do místní části Slavičín - Hrádek. V Hrádku odbočuje od Říky vpravo na mostě a podél silnice směřuje na křižovatku u Hostince U Zemánků. Zde odbočuje vpravo a opět podél silnice, směr Pitín pokračuje až na křižovatku, nedaleko budovy školy, kde se odklání vlevo a ulicí Ke Snožku za mírného stoupání prochází železničním podchodem a dosahuje hřebene návrší nad Hrádkem. Po překročení hřebene míjí po levé straně obec Rokytnici, prochází vedle nádrže s pitnou vodou u obce Šanov a dosahuje hlavního hřebene Bílých Karpat, kde v místě Na Koncích končí na trase červené turistické značky. Touto se lze vydat vlevo k Vlárskému průsmyku nebo vpravo k Mikulčinu vrchu.

Po žluté turistické značce Slavičín - Bojkovice

Od autobusové zastávky Radnice značka přechází lávku přes Říku a odsud jde přes Horní náměstí, čtvrtí Šabatec, ulicí Staroměstskou a Žižkovskou, až na návrší . odkud je pěkný pohled nejen na samotné město, ale také na okolní panoráma s Vizovickými vrchy a Bílými Karpaty. Dále pokračuje lesem. zvaným Jamné, kde na křižovatce lesních cest odbočuje vlevo. Lesní cesta vyúsťuje u samoty Kolelač na státní silnici , kde se značka odklání vpravo a dále směřuje k železničnímu nadjezdu. Odsud odbočuje vpravo a pokračuje podél železniční trati k nádraží Pitín a zde se odkloní přes louku a směrem k bývalému závodu Zeveta Bojkovice. Do Bojkovic se dostává podél potoka Kolelač, vedle budovy pošty , k rozcestníku u radnice , kde značka na rozcestníku u radnice končí.

Po žluté turistické značce Slavičín - rozcestník nad Nevšovou

Od radnice jde značka přes náměstí Mezi Šenky, do čtvrti Lukšín, ulicí K Parku, od ní odbočuje vlevo lesním chodníkem vedle Pivečkova lesoparku, nad ním pokračuje opět po okraji silnice až do místní části Slavičín-Nevšová. Zde od místního hostince směřuje k budově bývalé školy a nahoru k rozcestníku nad Nevšovou, kde žlutá značka končí a střetává se zde s červenou turistickou značkou. Po ní je možno se dostat do Luhačovic přes obec Petrůvku.